فروشگاه اینترنتی یزد نساج

یزد نساج به عنوان یکی از معتبرترین و برترین فروشگاه های اینترنتی در ارائه تخصصی محصولات نساجی با بیش از پنج سال تجربه در صنعت نساجی ایران، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات نساجی تبدیل شود.

نحوه شستن اصولی حوله تن پوش

نحوه شستن اصولی حوله تن پوش

شستن حوله تن پوش برای اولین بار

شستن حوله تن پوش برای اولین بار به منظور از بین بردن پرزهای اولیه (حاصل از برش حوله با دستگاه برش زدن در کارخانه تولید کننده) انجام می‌شود. همچنین شست و شوی اصولی حوله برای اولین بار می‌تواند بر دوام و ماندگاری آن بیفزاید. از آنجایی که حوله تن پوش مستقیماً با پوست تمام بدن شما در تماس است، بهتر است بعد از خرید حوله تن پوش یا حوله آن را به خوبی شسته و خشک کنید. همچنین شست و شوی حوله برای اولین بار میزان آبگیری آن را افزایش می‌دهد. به طور کلی حوله‌های نو به دلیل آهاری که دارند، قدرت جذب رطوبت اولیه آنها کم است. خشک کردن و نگهداری حوله نیز شرایط خاصی دارد، زیرا حوله‌ها محل مناسبی برای رشد میکروب و باکتری هستند. به همین دلیل در اکثر مواقع اگر به خوبی شسته و خشک نشوند، بوی نامطبوعی خواهند گرفت.

برای خرید حوله تن پوش به فروشگاه اینترنتی یزد نساج مراجعه کنید.

شستن حوله تن پوش

برای شستن حوله تن پوش برای اولین بار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قبل از هر چیز بهتر است دستورالعمل شست و شویی که به همراه محصول داده شده را بخوانید.
  • ابتدا حوله نو را حداقل دو بار آبکشی کنید.
  • بهتر است برای شست و شوی حوله برای اولین بار از هیچ شوینده ای استفاده نکنید.
  • برای ضدعفونی کردن حوله می‌توانید مقدار کمی سرکه سفید، جوش شیرین یا نمک را به آب اضافه کنید.
  • همچنین لازم است حوله را با دست و با آب ولرم زیر سی درجه سانتی گراد بشویید تا به بافت و رنگ آن آسیبی وارد نشود.
  • از شست و شوی همزمان حوله تن پوش و سایر لباس‌ها خودداری کرده و حوله را به تنهایی بشویید.
  • از چنگ زدن و لگد کردن حوله با پا خودداری کرده و برای شست و شوی بهتر، نیم ساعت آن را در آب خیس کنید.
  • در نهایت برای آبکشی و آبگیری بهتر می‌توانید آن را در خشک کن لباسشویی بیندازید.
  • از شست و شوی حوله‌های تن پوش رنگی و سفید به طور همزمان خودداری کنید.
  • از شست و شوی حوله‌های دیگر مخصوص آشپزخانه و دست و صورت با حوله‌های تن پوش خودداری کنید.
  • از قرار دادن حوله‌های شسته شده روی یکدیگر خودداری کرده و آن‌ها را به صورت جداگانه روی چوب لباسی آویزان کنید.

برای خرید پکیج طلایی منسوجات یزد نساج کلیک کنید.

توصیه می‌شود حوله را برای اولین بار با دست بشویید، اما اگر تمام اصول شست و شو را رعایت کنید، می‌توانید از ماشین لباسشویی نیز کمک بگیرید. در ادامه به نحوه شست و شوی حوله‌های تن پوش در ماشین لباسشویی و نکات طلایی آن اشاره ای خواهیم داشت.

شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی 

شستن حوله تن پوش در لباسشویی

اگر زمان کافی برای شستن حوله تن پوش با دست را ندارید، می‌توانید از ماشین لباسشویی برای انجام این کار استفاده کنید. ماشین‌های لباسشویی برنامه شست و شوی مشخصی برای شستن حوله دارند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی‌تان بهتر است برنامه اصلی دستگاه را انتخاب کنید. از آنجایی که حوله جذب رطوبت بالایی دارد، به هنگام شست و شو بسیار سنگین می‌شود. به همین دلیل انتخاب یک برنامه شست و شوی اشتباه ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد کند. همچنین ممکن است فرآیند شست و شو کامل نشده و حوله به خوبی ضدعفونی و آبگیری نشود.


برای شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی تنها کافی است توصیه های زیر را دنبال کنید: 
⦁    از انداختن همزمان حوله و لباس‌های کثیف دیگر در ماشین لباسشویی خودداری کنید. 
⦁    برای شست و شوی حوله از مواد شوینده بدون آنزیم و ملایم به میزان کم استفاده کنید. استفاده از شوینده‌های قوی و مواد سفید کننده می‌تواند عمر حوله را کاهش دهد. همچنین شوینده‌های قوی و سفید کننده‌ها ممکن است منجر به ایجاد حساسیت‌های پوستی شوند. 
⦁    برای حفظ نرمی و لطافت حوله تن پوش بهتر است از نرم کننده لباس به مقدار مناسب استفاده کنید. 
⦁    دمای شست و شوی ماشین لباسشویی را زیر 30 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از تغییر رنگ و بافت حوله جلوگیری شود. 
⦁    میزان ورود آب و میزان چرخش ماشین لباسشویی را با توجه به دفترچه راهنما تنظیم کنید تا مرحله آبگیری و خشک کردن حوله به خوبی انجام شود. باقی ماندن آب در حوله می‌تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع ماندگی و نا در آن شود. 


خشک کردن حوله تن پوش

  • خشک کردن حوله تن پوش 

بعد از شستن حوله تن پوش نوبت به خشک کردن اصولی آن می رسد. حوله را باید حتماً در فضای باز خشک کنید. از خشک کردن حوله در فضای بسته یا روی خشک کن‌های حرارتی خودداری نمایید. دمای بالای خشک کن می‌تواند بافت حوله را به مرور زمان از بین ببرد. همچنین باید حوله را به خوبی تکان دهید تا صاف شود و پرزهای احتمالی از آن جدا گردد. سپس حوله را به صورت صاف روی بند رخت آویزان کنید تا از چروک یا دفرمه شدن آن جلوگیری شود. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید، هرگز حوله شما دچار بوی نامطبوع، پرزدهی و پوسیدگی نمی‌شود. هرگز بعد از خشک شدن حوله، آن را اتو نکنید. اتو کردن حوله می‌تواند منجر به خشک و شکننده و در نهایت پوسیده شدن آن شود. 

بهترین زمان شستن حوله تن پوش

شستن حوله تن پوش باید به صورت منظم صورت گیرد، زیرا همانطور که اشاره شد حوله مستقیماً با پوست شما در تماس بوده و محلی برای رشد و تکثیر قارچ‌ها و در نهایت بروز بیماری‌های پوستی است. زمان شست و شوی حوله‌ها با توجه به کاربردشان متفاوت است. حوله‌های تن پوش معمولاً ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از حوله‌های دیگر هستند و جذب رطوبت بالایی دارند. به همین دلیل اگر به خوبی و اصولی خشک نشوند، به زودی بو می‌گیرند.
شستن حوله تن پوش بعد از هر 3 الی 4 بار استفاده، توصیه می‌شود. شست و شوی مکرر حوله تن پوش زمانی اهمیت پیدا می‌کند که هر روز آن را بعد از ورزش یا استخر استفاده کنید. در نهایت می‌توان گفت عمر مفید یک حوله تن پوش 2 الی 3 سال است و به منظور حفظ بهداشت شخصی بهتر است هر دو یا سه سال یکبار حوله خود را تعویض کنید. پرزدهی، عدم جذب رطوبت، بو گرفتن، ضعیف شدن بافت، تغییر رنگ و ایجاد حفره و پارگی از نشانه‌های فرا رسیدن زمان تعویض حوله هستند.  

نگهداری از حوله تن پوش

چگونه حوله تن پوش را تا کنیم

علاوه بر شستن حوله تن پوش، نگهداری از آن نیز اصولی دارد. مهم ترین نکته این است که محل نگهداری حوله‌های تمیز و شسته شده را از حوله‌های در حال استفاده جدا کنید. نکته دوم این است که حوله را در محل مرطوب چون حمام نگهداری نکنید. بنابراین بعد از خشک شدن کامل حوله تن پوش در فضای باز لازم است آن را تا کرده و در کمد مناسبی قرار دهید. شما باید حوله حمام را در فضایی جدا از لباس‌های دیگر خود قرار دهید. حوله‌های تن پوش نسبت به حوله‌ استخری فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. تا کردن اصولی حوله تن پوش مزیت‌هایی را به همراه دارد که عبارتند از: 
⦁    مرتب بودن فضای نگهداری از حوله‌ها 
⦁    صرفه جویی در فضای نگهداری حوله‌ها 
⦁    جلوگیری از چروک شدن حوله‌ها 
بعد از شستن حوله تن پوش نوبت به تا کردن آن می‌رسد. قبل از تا کردن حوله‌ها و قرار دادن آنها در کمد لازم است از خشک شدن کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنید. هرچند تا کردن حوله‌های تن پوش ممکن است کمی دشوار باشد، اما با کمی تمرین و تکرار این کار برای شما بسیار ساده خواهد شد. بهتر است محل نگهداری حوله‌های ضروری را از حوله‌های مهمان و کناری تفکیک کنید تا دسترسی به آنها ساده تر شود. 
در هنگام تا کردن حوله تن پوش باید به اندازه حوله، نوع حوله و گنجایش فضای نگهداری خود توجه کنید. حوله‌های تن پوش بچه گانه فضای کمتری را اشغال می‌کنند، اما حوله‌های تن پوش بزرگسال باید درست مانند یک پالتو تا شوند. 


تا کردن حوله تن پوش

⦁    نحوه تا کردن حوله تن پوش

ابتدا فضای صاف و تمیزی را برای پهن کردن حوله انتخاب کنید. سپس حوله را تکان داده، پهن کرده و چین و چروک‌های آن را صاف کنید. قسمت یقه را رو به زمین قرار داده و آستین‌ها را به همراه یک سوم تنه به سمت وسط تا کنید. این کار را برای هر دو طرف حوله تن پوش تکرار نمایید. در نهایت پایین حوله را بسته به قد آن دو الی سه بار تا کنید تا با پشت گردن مماس شود. در نهایت کلاه را مرتب کرده و حوله را برگردانید. اگر فضای کافی برای نگهداری حوله‌ها ندارید، می‌توانید از یک چوب لباسی استفاده کرده و حوله‌های تن پوش را به صورت جداگانه در فضای کمد مخصوصی آویزان کنید. 
حوله‌های تن پوش نیم تنه یا دکلته را می‌توانید درست مشابه با حوله‌ استخری تا کنید. همچنین می‌توان از روش لوله کردن برای افزایش فضای نگهداری این مدل حوله‌ها استفاده کرد. حوله‌های تن پوش نیم تنه شبیه به یک پیراهن دکلته کوتاه هستند. تا کردن این حوله‌ها به سادگی تا کردن یک دامن ساده است. در این مدل نیز لازم است حوله را به خوبی تکان داده و صاف کنید تا بعد از تا کردن چروک نشود.

برای خرید حوله تن پوش یا انواع حوله استخری با سایز دلخواه، می‌توانید به وبسایت رسمی فروشگاه اینترنتی یزد نساج مراجعه کنید. در این وبسایت می‌توانید انواع متنوعی از حوله‌های تن پوش و استخری را مشاهده نموده و سفارش دهید. سایزهای موجود برای این محصولات را در این مقاله با هم مرور کردیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می‌توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت