فروشگاه اینترنتی یزد نساج

یزد نساج به عنوان یکی از معتبرترین و برترین فروشگاه های اینترنتی در ارائه تخصصی محصولات نساجی با بیش از پنج سال تجربه در صنعت نساجی ایران، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات نساجی تبدیل شود.

دوخت حوله تن پوش

دوخت حوله تن پوش

آموزش دوخت حوله تن پوش

آموزش دوخت حوله تن پوش به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه حوله مورد پسند خود را طراحی کرده و بدوزید. هرچند با خرید از برندهای مشهور از بهترین محصول بهره مند خواهید شد، اما اگر به خیاطی علاقه مند هستید می‌توانید با پرداخت هزینه ای کمتر صاحب حوله‌ای با کیفیت شوید. برای دوخت این مدل حوله به پارچه حوله ای، الگوی مناسب، دکمه، کاغذ پوستی و ابزار دوخت و دوز نیاز دارید. حوله‌های تن پوش انواع مختلفی دارند. حوله‌های پالتویی یا ربدوشامبری، حوله‌های نیم تنه یا دکلته و حوله‌های بچه گانه از انواع مختلف حوله تن پوش هستند. حوله‌های پالتویی نیاز به الگو دارند، اما حوله‌های دکلته با یک برش ساده دوخته می‌شوند. در ادامه به نحوه اندازه گیری و تخمین میزان پارچه حوله‌ای مورد نیاز برای دوخت این مدل حوله اشاره‌ای خواهیم داشت.

برای خرید حوله تن پوش در انواع مختلف به فروشگاه اینترنتی یزد نساج مراجعه کنید

حوله تن پوش

حوله تن پوش چند متر پارچه لازم است

متراژ پارچه مورد نیاز برای دوخت حوله تن پوش بسته به سایز آن متفاوت است. حوله‌های تن پوش برای کودکان، آقایان و خانم‌ها مناسب هستند. مهم ترین اندازه‌ها در دوخت یک حوله تن پوش، قد آستین از سرشانه، عرض سرشانه و قد از سرشانه تا مچ پا هستند. حوله تن پوش نباید چسبان و تنگ یا بسیار گشاد و بلند باشد. اغلب برای دوخت این مدل حوله به دو قد پارچه حوله‌ای نیاز داریم. البته حوله‌های تن پوش نیم تنه با میزان پارچه کمتری دوخته می‌شوند. برای مدل نیم تنه درست مانند یک دامن لنگی باید به اندازه ی دور باسن به علاوه نیم متر از پارچه حوله‌ای خریداری شود. برای تخمین دقیق‌تر میزان پارچه مورد نیاز خود ابتدا باید سایزتان را از جداول استاندارد سایز بندی حوله تن پوش پیدا کنید. سپس میزان پارچه مورد نیاز را تخمین زده و خریداری نمایید.

جدول استاندارد سایز بندی حوله تن پوش

نحوه دوخت حوله تن پوش

قبل از دوخت حوله تن پوش باید الگوی آن را رسم کنید. اگر یک الگوی پایه ندارید، می‌توانید از الگوی یک پالتو یا حوله تن پوش دوخته شده دیگر کپی کنید. در ادامه به طور مجزا نحوه رسم و الگوسازی قسمت‌های مختلف یک حوله تن پوش شرح داده شده است.

برای خرید پکیج طلایی منسوجات یزد نساج کلیک کنید

  • رسم تنه

برای دوخت حوله تن پوش به یک الگوی اولیه نیاز دارید. به الگوی اولیه هیچ پنسی اضافه نکنید، زیرا حوله بر خلاف لباس باید گشاد و راحت باشد. یقه این مدل حوله‌ها اغلب به صورت آرشال طراحی شده و قسمت جلوی حوله به صورت چپ و راستی روی هم قرار می‌گیرد. بسته شدن جلوی حوله می‌تواند به وسیله دکمه صورت گیرد یا به کمک کمربند محکم شود. برای قسمتی که روی هم قرار می‌گیرد، بین 8 الی 10 سانتیمتر به خط جلوی الگو اضافه کنید. برای دوخت کمر نیاز به یک مستطیل 60*4 سانتیمتری روی دولای بسته حوله دارید.

  • رسم یقه

پهنای یقه را بین 8 الی 10 سانتیمتر در نظر گرفته و از قسمت سرشانه رسم آن را آغاز کنید. انتهای یقه باید به خط کمر ختم شود. سپس یقه را در حالت باز شده کپی کنید. برای رسم پشت یقه، پهنای یقه را دو برابر کنید. از آنجایی که پهنای یقه زیاد است، باید بین 5 الی 7 اوزمان 0.5 سانتیمتری در قسمت پشت یقه در نظر بگیرید. بعد از اعمال اوزمان‌ها اندازه پشت یقه را با پشت گردن روی الگو تطبیق دهید.

نحوه دوخت حوله تن پوش

  • رسم جیب

بهترین مکان برای رسم جیب، خط باسن بزرگ است. پهنای جیب را 15 سانتیمتر و ارتفاع آن را بین 15 تا 20 سانتیمتر در نظر بگیرید. بهتر است لبه جیب را به صورت پاکتی طراحی کنید. برای این کار 4 سانتیمتر به قد جیب اضافه کرده و این 4 سانتیمتر را به هنگام دوخت تا کنید تا قوام و ایستایی جیب نیز بیشتر شود.

  • رسم آستین

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در دوخت حوله تن پوش ، آستین آن است. برای دوخت این قسمت به الگوی اولیه آستین نیاز دارید. آستین حوله تن پوش باید گشاد باشد، بنابراین از قسمت زیر حلقه آستین یک خط مستقیماً به خط مچ وصل می‌کنیم. به قد آستین 10 سانتیمتر اضافه کنید تا در قسمت مچ به صورت دو لایه پاکتی دوخته شود.

  • رسم کلاه

برای رسم کلاه در دوخت حوله تن پوش به یک مستطیل 50*40 سانتیمتری نیاز دارید. قسمتی که 50 سانتیمتر است را روی هم قرار داده و یک طرف آن را دوخت بزنید. سپس لبه کلاه را دور دوزی کنید. برای آنکه کلاه مشابه با مدل‌های بیرونی باشد، باید در قسمت پشت یقه یک پیله دوقلو ایجاد کنید. برای انجام این کار قسمتی از کلاه که قرار است به بدنه وصل شود را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و علامت بزنید. وسط کلاه را مشخص کرده و از هر دو طرف دومین علامت‌ها را روی قسمت وسط گذاشته و مرتب کنید. در نهایت پایین پیله را دوخت زده و به پشت یقه وصل کنید.

حوله تن پوش نوزاد

آموزش حوله تن پوش نوزاد

برای دوخت حوله تن پوش نوزادی پارچه‌های حوله‌ای سبک با آبگیری بالا را انتخاب کنید. یک مربع 80*80 سانتیمتری رسم کرده و برش بزنید. به یک مثلث با اضلاع 30*30 سانتیمتر نیز برای دوخت کلاه نیاز دارید. حال وتر مثلث را با نوار اریب بدوزید. سپس کلاه را روی گوشه ای از مربع گذاشته، با سوزن فیکس کرده و شروع به دوخت نوار اریب کنید. بدین ترتیب ساده ترین و پرکاربردترین حوله نوزادی را دوخته اید. برای تزیین کلاه به شکل حیوانات مختلف قبل از نصب آن روی تنه می‌توانید از گوش‌های تزیینی حوله‌ای استفاده کرده و چشم و دهان را نیز گلدوزی کنید. بهتر است قسمت کلاه را دو لایه بدوزید که پشت کار نمایان نشود.

حوله تن پوش بچه گانه

آموزش دوخت حوله تن پوش بچه گانه

دوخت حوله تن پوش بچه گانه هیچ فرقی با دوخت سایز بزرگسال ندارد. تنها تفاوت در اندازه‌های حوله بچه گانه است. حوله بچه گانه تن پوش اغلب از سن دو سال به بالا استفاده می‌شود. برای کودکان زیر دو سال از حوله‌های دورپیچ استفاده می‌شود، زیرا پوشاندن حوله‌های تن پوش به نوزادان معمولا کار دشوار و زمانبری برای والدین است. برای دوخت حوله‌های بچه گانه از پارچه‌های حوله‌ای با وزن و ضخامت مناسب استفاده کنید. پارچه های حوله‌ای ضخیم اغلب وزن بالایی دارند و برای دوخت حوله بچه گانه مناسب نیستند.

پس از آنکه مدل و رنگ مناسب را انتخاب کردید، نوبت به خرید پارچه حوله‌ای می‌رسد. ابتدا با استفاده از جدول استاندارد سایز بندی حوله تن پوش، میزان پارچه مورد نیاز را برای کودکتان تخمین بزنید. لازم است قد کودک را از قسمت سرشانه تا مچ پا اندازه گیری کنید. پیش بینی می‌شود برای کودکان نیز به دو قد پارچه حوله‌ای نیاز داشته باشید. سپس الگو را مطابق با الگوی بزرگسال رسم کرده و اندازه‌های کودک را اعمال کنید. حوله‌های بچه گانه را می‌توانید به صورت فانتزی تزئین کنید. برای انجام این کار می‌توانید کلاه را به صورت حیواناتی چون دایناسور، خرگوش، خرس و غیره طراحی یا گلدوزی نمایید.

آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو

آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو

برای دوخت حوله تن پوش بدون الگو نیاز به دو حوله استخری دارید. از یکی از حوله‌ها یک مستطیل 50*40 سانتیمتری به عنوان کلاه جدا کرده و سردوزی کنید. حوله استخری تن خشک کن دیگر را از وسط تا کرده و نقطه میانی را به دست آورید. وسط کلاه را به نقطه میانی با سوزن فیکس کرده و آن را دوخته و سردوزی کنید. این مدل ساده ترین حوله تن پوشی است که می‌توانید در منزل بدون نیاز به الگو کشی بدوزید.

حوله‌های نیم تنه یا دکلته نیز در دسته حوله‌های تن پوش بدون الگو قرار می گیرند. برای دوخت حوله تن پوش بدون الگوی نیم تنه یا دکلته تنها به یک مستطیل نیاز دارید. عرض مستطیل برابر با قد از سرشانه تا زیر زانو است. طول مستطیل نیز به اندازه دور باسن به علاوه اندازه کارور جلو است. پیش بینی می‌شود برای دوخت این مدل به دو قد پارچه حوله‌ای با عرض 150 سانتیمتر نیاز داشته باشید. مستطیل را روی دولای بسته رسم کرده و به اندازه نصف کارور پشت علامت می زنیم. این نقطه محل رسم و برش حلقه آستین‌ها است. مشابه شکل دو برش افقی با اندازه 20 سانتیمتر ایجاد کرده و نوار دوزی می‌کنیم. پهنای سرشانه معمولا بین 5 تا 8 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود. در نقاط مشخص شده دکمه فشاری یا دکمه و جا دکمه می زنیم. سپس دور تا دور حوله را نوار دوزی می‌کنیم.

دستمزد دوخت حوله تن پوش

دستمزد دوخت حوله تن پوش بسته به مدل، سایز و ضخامت پارچه حوله‌ای متفاوت است. برای خرید یک حوله تن پوش با کیفیت قابل قبول باید حداقل 600 الی 700 هزار تومان پرداخت نمایید. با یادگیری روش دوخت حوله تن پوش می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. در این روش تنها هزینه ای که می‌کنید، مبلغی است که برای خرید پارچه حوله‌ای پرداخت می‌نمایید. قیمت حوله‌های آماده کارخانه ای نیز بسته به نوع پارچه، میزان آبگیری، برند تولید کننده و غیره متفاوت است. اگر به هنر خیاطی علاقه دارید، دست به کار شوید و بدون پرداخت هزینه بالا یک حوله تن پوش با قیمت مناسب بدوزید. دوخت حوله تن پوش با توجه به آموزش‌هایی که در این مطلب گفته شد بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت بالایی در هنر خیاطی ندارد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت