فروشگاه اینترنتی یزد نساج

یزد نساج به عنوان یکی از معتبرترین و برترین فروشگاه های اینترنتی در ارائه تخصصی محصولات نساجی با بیش از پنج سال تجربه در صنعت نساجی ایران، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات نساجی تبدیل شود.

پتو ژله ای چیست و چه مزایایی دارد؟
  • دکوراسیون اتاق خواب

پتو ژله ای چیست و چه مزایایی دارد؟

پتو ژله ای

هر فرد برای برخورداری از یک خواب عمیق و کافی نیاز به ملزوماتی دارد. یکی از مهمترین پارامترهای خوابیدن داشتن بستر نرم و پتوی خوب می‌باشد. پتوها با توجه به الیاف و جنس خود دارای نمونه‌های بسیار متعددی هستند. برخی از آنها از ابعاد بیشتری برخوردار هستند و به اصطلاح دو نفره می‌باشند. نمونه‌های متنوعی از آنها دارای ضخامت‌های بسیار کمی هستند که به پتوهای مسافرتی شهرت پیدا کرده اند. پتو ژله‌ای از جمله پتوهای موجود در بازار است که محبوبیت بسیار زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد.

در ادامه این مقاله شما با پتو ژله ای، کاربرد و ویژگی‌های آنها آشنا خواهیم کرد، با ما تا انتها همراه باشید.

 

پتو ژله ای

پتو ژله ای چیست؟

به پتوهایی که از لطافت و نرمی خوبی برخوردار هستند و وزن بسیار پایینی دارند و جای زیادی را اشغال نمی کنند پتو ژله‌ای می‌گویند. پتوهای ژله ای به طور کلی به پتوهای مسافرتی اطلاق می‌شود که برای چهار فصل بسیار مناسب بوده و گرمای قابل قبولی دارند. لطافت پتوهای ژله ای باعث شده تا برای همه گروه‌های سنی جذابیت داشته باشد و از استفاده از آنها لذت ببرند. انتقال حس آرامش از مهمترین علت گرایش و تمایل افراد به این کالا می‌باشد. در مسافرت‌ها به دلیل اشغال فضای بسیار کم می توان از این پتوها استفاده نمود. افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند و یا فضای کافی برای نگهداری از پتوهای سنگین و پر حجم را ندارند ترجیح می‌دهند، از این مدل از پتوها استفاده کنند.

پرزهای پتوهای قدیمی یکی از آزار دهنده‌ترین عواملی است که باعث می‌شود افراد به سمت پتوهای جدیدتر و ژله ای روند. برخی از نمونه‌های پتوهای مسافرتی دارای خاصیت ضد حساسیت هستند و برای افرادی که از این مشکل رنج می‌برند بسیار مناسب هستند.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد پتو مسافرتی

همانطور که قبلا نیز گفتیم پتو ژله ای یا مسافرتی با حجم کم و وزن پایین خود قابل استفاده در هر شرایط و مکانی می‌باشد. رنگبندی و طرح های این کالا بسیار متنوع می‌باشد و افراد بر طبق سلیقه و سایر عناصر موجود در اتاق خواب خود می‌توانند از بین آنها انتخاب داشته باشند. تار و پود و الیاف این پتوها از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده و دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. اگر به بهترین و درست ترین شکل از آنها استفاده شود، احتمال آسیب دیدگی و تغییر رنگ در آنها بسیار کم می‌باشد. به عنوان مثال این پتوها را نباید با مواد شوینده قوی شست، چرا که مواد شیمیایی موجود در شوینده ممکن است به بافت و رنگ آنها آسیب وارد کند. به دلیل وزن و حجم مناسب قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند. این پتوها به عنوان روتختی نیز قابلیت استفاده دارد و می‌توانید با سایر عناصر سرویس خواب آنها را ست کنید.


مخصوص نوزادان

پتو ژله ای به دلیل داشتن بافت نرم و لطیف دچار چروک نخواهد شد و همیشه ظاهر زیبای خود را حفظ خواهد کرد. پرز دهی در این پتوها نزدیک به صفر است و با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از افراد از الکتریسیته ساکن موجود در پتوهای خود شکایت دارند، اگر این پتوها را با نرم کننده شستشو دهید به هیچ وجه الکتریسیته ساکن نخواهد داشت.

 

انواع پتوهای ژله ای

پتوهای ژله‌ای انواع مختلفی دارند و از لحاظ رنگ، طرح، جنس، ابعاد و... با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشند. از جمله پتوهای مسافرتی می‌توان به پتو مسافرتی یک نفره، دو نفره، مخصوص نوزادان، مخصوص کودکان، مخصوص بزرگسالان، طرح‌های گل برجسته، سه بعدی و... اشاره کرد. توجه داشته باشید که در تهیه پتوهای مسافرتی از الیاف مصنوعی استفاده گردیده است. این پتوها برای مناطقی که بسیار سرد هستند مناسب نیست و باید از پتوهایی با ضخامت و وزن بالاتری استفاده کرد.

 

راهنمای خرید پتو ژله ای

در هنگام خرید پتو ژله ای باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید به یک محصول مطابق با نیازهای خود دسترسی پیدا کنید. در ابتدا توجه به سایز و ابعاد آن می‌باشد، ابتدا توجه کنید که پتوی یک نفره نیاز دارید یا دو نفره. اگر ابعاد بزرگتری از پتو را نیاز دارید باید از پتوهای ژله ای دو نفره استفاده کنید. به دلیل استفاده این پتوها به عنوان روتختی، نمونه‌های دو نفره آن کاربرد بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر برای کودکان و نوجوانان نیاز به پتوی مسافرتی دارید، می‌توانید از نمونه‌های یک نفره آنها استفاده کنید. دومین عامل که تاثیر زیادی در انتخاب پتوی مسافرتی دارد جنس آن می‌باشد. افرادی که دارای حساسیت هستند باید از پتوهایی استفاده کنند که برای آنها ایجاد مشکل و حساسیت نکند.

وزن پتو نیز بسیار مهم است، برخی از افراد باید از پتوهای سنگین استفاده کنند، در غیر اینصورت خواب راحتی نخواهند داشت. این پتوها برای این دسته از افراد مناسب نیست. همچنین از این پتو به عنوان پتوی مسافرتی در تفریح و مسافرت استفاده شود که وزن کمتری دارند. قابلیت شستشو با ماشین‌های لباسشویی از دیگر پارامترهای مهم در هنگام خرید می‌باشد که باید به آن توجه نمود. برخی از پتوهای مسافرتی را باید در دمای خاصی شستشو داد تا به آنها آسیب وارد نشود که توجه به این نکته نیز ضروری می‌باشد. توجه به میزان گرمایش پتو از دیگر فاکتورهای مورد اهمیت می‌باشد. طرح و رنگ پتو را نیز می‌توانید با توجه به سلیقه و دکور اتاق خواب و دیگر اقلام سرویس خواب خود انتخاب کنید.

روتختی

نحوه نگهداری و شستشو پتو ژله ای

این مدل از پتوها به دلیل اینکه به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به شستشوی بیشتری دارند. برای حفظ رنگ و الیاف پتو نباید آن را در هر دمایی و با هر شوینده‌ای شستشو داد. برچسب شستشو که در گوشه پتوهای ژله ای وجود دارد را به خوبی مطالعه کرده و بر طبق آن، پتو را شستشو دهید. در حالت کلی پتوهای مسافرتی را باید در دمایی کمتر از 40 درجه سانتیگراد شست. از مایع لباسشویی به جای پودرهای آنزیم دار استفاده کنید. در هنگام شستشوی پتو از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برنامه شستشوی ماشین را بر روی شستشوی پتو که گزینه duvet است تنظیم کنید. اگر بر روی پتو لکه هایی وجود داشت سعی کنید، قبل از شستشوی کلی آنها را به صورت جداگانه از بین ببرید.

 

تفاوت پتو مسافرتی با حوله ای

پتوهای حوله ای دارای وزن، ضخامت و گرمای بیشتری نسبت به پتوهای مسافرتی هستند. از همین رو از این پتوها برای مناطق سردسیر استفاده می کنند. لطافت و نرمی پتوهای حوله ای کمتر از  پتوی ژله‌ای می‌باشد، چرا که دارای تراکم الیافی بیشتر است. این پتوها به دلیل ضخامت بیشتر حجم بیشتری دارند و به طبع فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند. رنگ پتوهای ژله ای بسیار زیباتر و درخشنده تر از پتوهای حوله ای می‌باشد و تنوع طرح و رنگ در آنها بسیار بیشتر است. پتوهای حوله ای بیشتر مناسب بزرگسالان می‌باشد و برای کودکان و نوزادان استفاده نمی‌شوند.

 

کاربرد پتوهای ژله ای

همانطور که قبلاً نیز گفتیم پتوهای مسافرتی یا ژله ای دارای کاربردهای بسیار متفاوت و متنوعی هستند. از این پتوها در مسافرت‌ها استفاده بسیار زیادی می‌شود که علت آن وزن و حجم کم آنها می‌باشد. افرادی که مستاجر هستند نمی‌توانند وسایل زیادی را با خود حمل کنند، از همین رو به دنبال کمترین و سبکترین وسایل هستند. حمل پتوهای سنگین و دو نفره برای آنها بسیار طاقت فرسا است و جا دادن آن تبدیل به یک معضل همیشگی خواهد شد.

بسیاری از تازه عروس‌ها و خانم‌های خانه دار ترجیح می‌دهند از این پتوها استفاده کنند که به راحتی بتوانند آن را حمل و شستشو کنند. زمانی که با مهمان‌های پر تعداد مواجه می‌شوید که شب قصد ماندن در منزل شما را دارند، بهترین گزینه برای آنها پتوی مسافرتی است. برخی از افراد در باغ‌ها و یا ویلاهای خود نیاز به پتو دارند. این نوع از پتوها برای آنها بسیار مناسب می‌باشد چرا که می‌توانند به تعداد زیاد از آنها تهیه کرده و در کمترین فضا، جادهی کنند.

پتو ژله ای

نتیجه گیری

پتو ژله ای یکی از بهترین و محبوب‌ترین پتوهای موجود در بازار می‌باشد که در سال‌های اخیر، در میان خانواده‌های ایرانی بسیار پرکاربرد بوده است. این پتوها دارای وزن و حجم بسیار کمی است و در محیط‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضخامت آنها با میزان گرمادهی آنها رابطه مستقیمی ندارد، پتو ژله ای سنگین یکی از مدل‌هایی است که با وجود ضخامت کم دارای گرمادهی بیشتری هستند. جنس آنها به گونه‌ای است که بسیار نرم و لطیف هستند و از تنوع رنگ و درخشندگی زیادی برخوردار می‌باشند. شستشوی این پتوها بسیار آسان است و برخی از افراد به صورت چهار فصل از این مدل‌ها استفاده می‌کنند. پتوهای مسافرتی یا ژله ای انواع مختلفی دارند که می‌توانید برحسب نیاز خود از مدل‌های مختلف آنها تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت