فروشگاه اینترنتی یزد نساج

یزد نساج به عنوان یکی از معتبرترین و برترین فروشگاه های اینترنتی در ارائه تخصصی محصولات نساجی با بیش از پنج سال تجربه در صنعت نساجی ایران، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات نساجی تبدیل شود.

تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی: از گذشته تا امروز
  • راهنمای روفرشی و کاور فرش

تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی: از گذشته تا امروز

روفرشی در میان ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. ‌علاوه‌بر پوشاندن فرش و جلوگیری از کثیف شدن آن، روفرشی‌ها می‌توانند در زمینه‌های گوناگون و متنوع دیگری نیز به‌عنوان زیرانداز مورد استفاده قرار بگیرند. هنر روفرشی بافی یکی از هنرهای اصیل و قدیمی ایرانی است که پیشینه و تاریخچه‌دور و درازی دارد. به واسطه همین فاکتور ما تصمیم گرفتیم که در این محتوا برای شما در رابطه با تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی صحبت کنیم و برای شما بگوییم که روفرشی‌ها از کجا آمده‌اند و روند تولید آن‌ها از کدام نقطه از تاریخ شروع شد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که برای اولین ‌بار، هنر فرش بافی از استان یزد شروع شد از آن زمان به بعد در کل ایران پخش شد. 
در حال‌حاضر، شرکت‌های تولید کننده بی‌شماری در سراسر کشور به تولید انواع متفاوت روفرشی‌ها می‌پردازند. شاید فکر کنید که روفرشی تنها به عنوان یک زیرانداز مورد استفاده قرار می‌گیرد و هویتی نزدیک به فرش‌ها دارد، اما این تصور اشتباه است. هنر روفرشی بافی هنری کاملاً جدا از فرش ‌بافی است. حتی طرح‌هایی که برای تولید انواع متفاوت روفرشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز منحصر به ‌فرد هستند و به واسطه زمینه استفاده از روفرشی پیاده‌سازی می‌شود. در ادامه این مقاله شما قرار است که بیشتر در رابطه با تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی، کاربرد این محصول و ویژگی‌های آن بدانید. اگر علاقه‌مند هستید تا اطلاعات خود در این‌رابطه را به‌روز کنید، حتماً با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:


تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی

بررسی تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی 

تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی به حدود 50 سال پیش بازمی‌گردد. البته طبق اطلاعات موجود، روفرشی قبل‌تر از این ‌ها تولید شد اما اگر بخواهیم یک تاریخ رسمی را برای شروع تولید این محصول تعیین کنیم، باید به حدود 50 سال پیش بازگردیم. هنر روفرشی بافی به ‌عنوان یکی از هنرهای اصیل ایرانی شناخته می‌شود که در دنیای امروز در سراسر جهان شناخته‌شده است. برای اولین‌بار روفرشی‌ها معمولاً در طرح‌های نسبتاً ساده‌ای تولید می‌شدند و هدف اصلی آن‌ها محافظت از فرش‌های دست‌بافت گران‌قیمتی بود که زیاد امکان شستشو و تمیز کردن آن‌ها وجود نداشت. معمولاً این روفرشی‌ها دارای طرح‌های چهارخانه بودند که با دستگاه‌های ماکویی تولید می‌شدند. از همان زمان که این محصولات تولید شدند، علاوه‌بر محافظت از فرش‌ها مردمان آن دوران از این محصولات به‌عنوان یک زیرانداز ساده نیز بهره می‌بردند. اولین رو‌فرشی تولید شده با عنوان زیلوی میبد شناخته می‌شود. این محصول یک روفرشی بسیار مستحکم بود که با استفاده از نخ پنبه بافته شد. 
در کنار بررسی تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی، اجازه دهید برایتان بگوییم که نخستین روفرشی‌ها توسط چه افرادی بافته شدند. طبق اطلاعات موجود، خانواده نخ‌کش که در حال حاضر امتیاز کارخانه‌های زرباف یزد و گلبافت یزد را دارند، به عنوان اولین نساجان و پیشکسوتان در زمینه تولید روفرشی‌ها شناخته می‌شوند. از آن زمان به بعد، شرکت‌ها و خدمات دهندگان زیادی در زمینه تولید روفرشی فعالیتشان را آغاز کردند تا بتوانند نیاز بازار به این محصول را برطرف سازند.


بررسی تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی

روفرشی چیست؟

بعد از کسب اطلاعات در رابطه با تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی، اجازه دهید با هم در رابطه با ویژگی اصلی و ماهیت کلی این محصول نیز صحبتی داشته باشیم. روفرشی، نوعی محصول بافته شده ضخیمی می‌باشد که با دستگاه‌های مخصوص و مواد اولیه متفاوتی تولید می‌شود. در حال‌حاضر، برای تولید روفرشی‌ها با استفاده از تجهیزات متفاوت، از دستگاه از نقش ‌و نگارهای گوناگونی بهره گرفته می‌شود تا این محصولات در کنار کاربردی بودن، زیبا و دوست‌داشتنی نیز باشند. علاوه ‌بر استفاده از این محصول برای مراقبت از فرش‌ها و کثیف نشدن آن‌ها، این محصولات می‌توانند به ‌عنوان یک زیرانداز ضخیم نیز در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار بگیرند. مؤلفه‌هایی مانند ضخامت، تراکم بافت، زیبایی، وزن و... جزو آن دسته از مؤلفه‌هایی هستند که می‌توانند به تعریف این محصول کاربردی و دوست‌داشتنی بپردازند. اگر به ‌دنبال خرید باکیفیت‌ترین و بهترین انواع روفرشی هستید، باید بدانید که محصولات تولید شده در استان یزد می‌توانند به‌عنوان بهترین انتخاب برای شما شناخته شوند.


روفرشی چیست؟


بررسی انواع متفاوت روفرشی

 قاعدتاً برای اولین ‌بار هنگامی ‌که روفرشی ها تولید شدند، تنها یک مدل از این محصولات موجود آمد. طبق اطلاعات مربوط به تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی، فرش‌های تولید شده معمولاً با طرح‌های نسبتاً ساده‌ای به بازار عرضه شده‌اند. هنگامی ‌که روند تولید این روفرشی ها کمی پیشرفته‌تر شد، طرح‌های سنتی نمود بیشتری در این محصولات داشتند. اما در دنیای امروز، به واسطه استفاده از فناوری‌های پیشرفته و بهبود نیاز بازار، انواع گوناگون و متفاوتی از روفرشی‌ها تولید و روانه بازار می‌شود. در ادامه برای شما در رابطه با برخی از محبوب‌ترین و پراستفاده ترین روفرشی‌ها صحبت کرده‌ایم. اگر به ‌دنبال خرید این محصولات هستید اما نمی‌دانید که کدام دسته‌بندی انتخاب مناسب‌تری برای شماست، با ما همراه باشید‌.

روفرشی‌کلاسیک 

روفرشی‌کلاسیک، به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین و پرطرف‌دارترین روفرشی‌ها می‌باشد زیرا با روحیه ما ایرانی‌ها سازگاری بیشتری دارد. این روفرشی‌ها معمولاً با طرح‌های کلاسیک قدیمی و سنتی ایرانی دیده می‌شوند و در برخی موارد ممکن است که حتی شما هنگامی ‌که آن‌ها روی زمین پهن می‌کنید، روفرشی‌ها با فرش‌ها اشتباه بگیرید. این محصولات معمولاً به فرش‌های دست‌باف شباهت بیشتری دارند. اگر فضای خانه شما فضایی سنتی و کلاسیک ‌باشد، قطعاً انتخاب این فرش برای شما عاقلانه‌تر است، زیرا این محصول همخوانی بیشتری با خانه شما خواهد داشت.


روفرشی کش‌دار 

روفرشی‌کش‌دار یکی محصولاتی است که در حال حاضر استفاده‌های گسترده‌ای دارد. این نوع روفرشی‌ها در طرح و رنگ‌های متنوع و گوناگونی اعم از کلاسیک و مدرن قابل تهیه هستند. نکته جالب‌توجه در رابطه با این محصولات، نوع طراحی و دوخت آن‌هاست. شما امکان این را دارید که با استفاده از کش‌های تعبیه شده، این روفرشی را روی فرش‌ها فیکس کنید و از این طریق از راه رفتن آن‌ها روی فرش یا ایجاد چین‌و چروک‌در آن‌ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. اما قاعدتاً این محصولات با این نوع طراحی جایی در تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی ندارند. اما خب به واسطه نیاز بازار، چند سالی است که تولید شده‌اند و مورد توجه بسیاری است علاقمندان نیز قرار می‌گیرند.

روفرشی مدرن 

در میان محصولات کلاسیک، شما امکان این را نیز خواهید داشت که روفرشی مدرن را خریداری کنید. درست است که در تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی، این محصولات تنها به سبک و سیاق سنتی تولید می‌شوند، اما خب با توجه به نیاز افراد در دنیای امروز، باید محصولاتی نیز با سبک دکوراسیون‌های متفاوت تولید شوند تا بتوانند به‌خوبی نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف سازند. رو‌فرشی‌های مدرن محصولاتی هستند که در جنس‌های گوناگونی وجود دارند و همچنین طرح‌های آن‌ها نیز با سبک دکوراسیون مدرن همخوانی بیشتری دارند. اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن باشد، قاعدتاً امکان این را نخواهید داشت که از روفرشی‌های کلاسیک بهره ببرید. در این شرایط می‌توانید با خرید روفرشی‌های مدرن، نیاز خود را به ‌طور کامل برطرف کنید. 

روفرشی‌ مخملی 

روفرشی‌مخملی جزو آن دسته از محصولاتی است که نسبتاً ضخیم تر می‌باشد. این محصولات نیز درست مانند محصولات مدرن کش‌دار، جایی در تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی ندارند اما شما امکان این را دارید که با تهیه‌ی آن‌ها هم دکوراسیون خانه خودتان را کمی تغییر دهید و هم از کثیف شدن فرش‌های خودتان جلوگیری کنید. این محصولات عمر بسیار بالایی دارند و می‌توانند برای مدت زمان طولانی بدون هیچ‌گونه آسیب و یا تغییر رنگی مورد استفاده قرار بگیرند.

روفرشی ابریشمی 

اگر به ‌دنبال یک محصول زیبا و چشم‌نواز هستید، انواع متفاوت رو‌فرشی‌ابریشمی، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در زمینه ظرافت بافت، درخشندگی، زیبایی و نرمی، این روفرشی‌ها حرف اول را می‌زنند. این محصولات در دکوراسیون با سبک‌های متفاوت جایگاه ویژه‌ای دارند و می‌توانند با جای گرفتن در دکوراسیون خانه شما، علاوه ‌بر محافظت از فرش‌ها، به زیباتر کردن خانه شما نیز کمک شایانی بکنند.


بررسی انواع متفاوت روفرشی


چرا روفرشی در میان ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد؟

به واسطه تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی و استفاده مداوم از این محصول از زمان تولید تا به امروز، شاید برای شما نیز این سوال پیش‌آمده باشد که چه چیزی باعث شد روفرشی در میان ما ایرانیان تا این حد پرطرف‌دار باشد. همه شما می‌دانید که ما ایرانی‌ها از گذشته‌های دور تاکنون دوست داریم که زیر پایمان فرش باشد. درست است که به واسطه سبک زندگی امروزی، ممکن است که فرش‌ها دیگر مانند گذشته دیوار به دیوار خانه‌هایمان را نپوشانده باشند، اما همچنان به ‌عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در دکوراسیون منزل شناخته می‌شوند. در کنار تمامی این موارد، همه شما می‌دانید که شستن و تمیز کردن فرش‌ها کاری نسبتاً سخت است. 
علاوه ‌بر این موضوع، در برخی موارد شاید نیاز داشته باشید که دکوراسیون یا طرح فرش خانه‌ی خود را تغییر دهید اما به واسطه شرایط مالی، امکان انجام این کار را نداشته باشید. در این شرایط، روفرشی‌‌ها به داد ما می‌رسند و به ما کمک می‌کنند تا با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، علاوه‌ بر تمیز نگه‌داشتن فرش‌های ما، امکان تغییر دکوراسیون در سریع‌ترین زمان ممکن را نیز داشته باشیم. پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که روفرشی‌ها، فقط برای مراقبت از فرش‌ها تولید نشده‌اند بلکه می‌توانند به ‌عنوان یک زیرانداز نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما زیاد به پیک‌نیک می‌روید، قاعدتاً یک روفرشی می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد و بستر را برای حفظ رفاه شما فراهم می‌کند.


چرا روفرشی در میان ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد؟

چگونه می‌توانیم بهترین و باکیفیت‌ترین روفرشی‌ها را خریداری کنیم؟

در کنار کسب اطلاعات در رابطه با تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی و جایگاه ویژه این محصول در میان ما ایرانی‌ها، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بدانید چگونه امکان این را خواهید داشت که بهترین و باکیفیت‌ترین انواع روفرشی را تهیه نمایید و با استفاده از آن‌ها فضای خانه خودتان را زیباتر و تمیزتر نگه دارید. همه شما در این محتوا متوجه شدید که بهترین فرش‌های تولید شده مخصوص شرکت‌های تولیدکننده یزد هستند. پس در قدم اول، عاقلانه‌ترین کار برای شما این است که به سراغ برندهای تولیدکننده یزدی بروید تا بتوانید باکیفیت‌ترین محصولات را تهیه نمایید. در ادامه، شما باید با توجه به اندازه‌ی فرش و سبک دکوراسیون خود، تعیین کنید که می‌خواهید روفرشی با چه اندازه و با چه سبک طراحی را خریداری کنید. 
برای مثال اگر دکوراسیون خانه شما مدرن باشد، فرش های کلاسیک و سنتی نمی‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. بعد از این ‌که اندازه و طرح را انتخاب کردید، حال نوبت به گشتن به ‌دنبال باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات می‌رسد. شما باید به جنس روفرشی توجه داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که در عین سبک و ضخیم بودن، زیبا و کاربردی نیز باشد و بتواند به‌خوبی نیازهای شما را برطرف سازد.
شما امکان این را خواهید داشت که هم به‌صورت حضوری و هم به صورتی اینترنتی روفرشی مدنظر خودتان را تهیه نمایید. این ‌که کدام روش را برای خرید انتخاب می‌کنید، به خودتان وابسته است‌. اگر امکان مراجعه به بازار و تهیه روفرشی ها را ندارید، می‌توانید به ‌صورت اینترنتی خرید خودتان را ثبت کنید. خرید اینترنتی در این زمینه این مزیت را نیز برای شما دارد که شما امکان این را خواهید داشت که به ‌صورت مستقیم از کارخانه‌های تولیدی یزدی محصولات مورد نیاز خودتان را تهیه نمایید و از آن‌ها استفاده کنید. در این شرایط دیگر خیالتان راحت خواهد بود که محصولی که در حال تهیه آن هستید تولید استان یزد می‌باشد.


بهترین و باکیفیت‌ترین روفرشی‌ها

جمع‌بندی 

شما در این مقاله با تاریخچه روفرشی در فرهنگ ایرانی آشنا شدید و فهمیدید که این محصول از کجا آمده و چه سیری را پیش برده است. علاوه ‌بر صحبت در رابطه با تاریخچه این محصول، ما سعی کردیم کمی نیز در رابطه  با انواع متفاوت این محصول، دلیل محبوبیت روفرشی و... برای شما اطلاعاتی را ارائه کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روفرشی محصولی است که روی زمین قرار می‌گیرد و پا‌خور آن زیاد است. 
به واسطه همین موضوع شما باید هنگام خرید روفرشی به سراغ باکیفیت‌ترین و بهترین گزینه بروید تا بتوانید از یک محصول بادوام بهره ببرید. عدم توجه به این نکته ممکن است باعث شود تا محصولی که شما برای آن هزینه می‌کنید دوام و کیفیت لازم را نداشته باشد و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، کارایی‌اش را از دست بدهد. پس سعی کنید که برای خرید انواع متفاوت روفرشی در کنار توجه به سایز، طرح و رنگ، حتماً به سراغ یک خدمات دهنده معتبر و متخصص بروید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت