فروشگاه اینترنتی یزد نساج

یزد نساج به عنوان یکی از معتبرترین و برترین فروشگاه های اینترنتی در ارائه تخصصی محصولات نساجی با بیش از هفت سال تجربه در صنعت نساجی ایران، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی محصولات نساجی تبدیل شود.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟
  • پیاده روی اربعین

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟

پیاده روی اربعین یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مراسم های تاریخ اسلام است. در این مراسم، بسیاری از مردم ایران از گوشه و کنار مرزهای ایران به سمت عراق حرکت می کنند و حداقل یک مسیر 80 کیلومتری را به پیاده روی می پردازند. اگرچه امکان اینکه سوار ماشین های مختلف برای سفر به کربلا شوید، وجود دارد؛ اما پیاده روی با آن همه شور و شوقی که به همراه دارد، بسیار لذت بخش خواهد بود. شاید مهم ترین سوالی که در این مورد بپرسید این باشد که برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ به همراه داشتن وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین می تواند تاثیر بسیار زیادی روی ایمنی و راحتی سفر شما داشته باشد. به خصوص در شرایط کنونی که قرار است در فصل تابستان و اوج گرما به کربلا بروید و احتمالا با آب و هوای جدیدی مواجه می شوید.

 

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟

با در نظر داشتن وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین در تابستان، می توانید با خیالی آسوده تر به کربلا بروید. واقعیت این است که این سفر با سایر سفرهای شما فرق می کند. نیازی به بردن چمدان و وسایل متنوع نیست. در حد وسایل ضروری پیاده روی اربعین کفایت می کند. با ما همراه باشید تا شما را با وسایل لازم جهت پیاده روی اربعین آشنا کنیم.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ چه وسایلی ببریم؟

 

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین را در کجا قرار دهیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است، صحبت کنیم؛ باید بدانیم که این وسایل را در کجا قرار دهیم. به طور کلی، شما قرار است که در این مراسم پیاده روی کنید. پس قرار دادن وسایل در یک چمدان یا ساک مسافرتی اصلا انتخاب خوبی نیست. بهترین کیفی که می توانید برای قرار دادن وسایل ضروری پیاده روی اربعین از آن استفاده کنید، یک کوله پشتی است. هم خانم ها و هم آقایان باید از کوله پشتی های مناسب برای پیاده روی اربعین استفاده کنند. در این صورت هم همیشه کوله پشتی همراه آن ها است. هم اینکه اجازه نمی دهد وسایل اضافه و غیر ضروری را به همراه خودتان داشته باشید.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳

یک کوله پشتی با سایز مناسب برای پیاده روی اربعین شما کفایت می کند. هرگز از کوله پشتی های بسیار بزرگ که باعث فشار به کمر و گردن شما می شوند، استفاده نکنید. سعی کنید که برای انتخاب کوله پشتی دقت لازم را داشته باشید و به پهن بودن بندهای کوله پشتی دقت نمایید. کیفیت این کوله پشتی ها نیز بسیار مهم است. چون اگر به هر دلیلی کوله پشتی شما در راه خراب شود، خرید یک کوله پشتی جدید و یا تعمیر آن عملا غیر ممکن است.

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ کدام وسایل را برای پیاده روی به همراه داشته باشیم که هم کوله پشتی ما سنگین نشود، هم خیالمان از بابت آسودگی سفر راحت باشد؟ به همراه داشتن وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین تاثیر زیادی روی آرامش خاطر شما دارد. شاید تا به حال جستجوهای زیادی در اینترنت برای پیاده کردن وسایل پیاده روی اربعین انجام داده باشید، اما این مقاله کامل ترین مقاله ای است که می توانید برای به همراه داشتن وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین از آن کمک بگیرید.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳

اینکه برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است، به خود شما و البته همراهان شما در سفر نیز بستگی دارد. به طور مثال وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین با بچه نسبت به زمانی که می خواهید به تنهایی سفر کنید، بیشتر هستند. ما در ادامه به وسایل ضروری و مهمی که برای پیاده روی اربعین نیاز دارید، اشاره می کنیم. این شما هستید که باید با توجه به شرایط خودتان، برخی از این وسایل را از لیست ذکر شده حذف کنید.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟+ از مدارک تا انواع لباس

مدارک ضروری برای پیاده روی اربعین

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ اولین و مهم ترین وسایل برای پیاده روی اربعین، مدارک ضروری هستند. حتما مدارک مورد نیاز برای پیاده روی اربعین را در یک کیف کوچک قرار دهید تا همیشه همراه شما باشد. به امنیت کیف دقت زیادی داشته باشید. چون در صورت افتادن این مدارک از جیب و کوله پشتی شما، بسیار دچار مشکل خواهید شد. از جمله مدارک ضروری برای پیاده روی اربعین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. کارت ملی

کارت ملی در واقع کارت شناسایی شما است که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید. کارت ملی خودتان را به همراه گذرنامه در یک کیف پاسپورتی قرار دهید و به همراه داشته باشید. اگر هم کودک به همراه خودتان دارید، در صورت نیاز می توانید شناسنامه او را به همراه داشته باشید.

  1. گذرنامه برای پیاده روی اربعین

گذرنامه یکی دیگر از مهم ترین مدارک برای پیاده روی اربعین است. حتما گذرنامه ای که دارای اعتبار است را برای سفر کربلا به همراه داشته باشید. گذرنامه خودتان را به همراه کارت ملی و سایر وسایل مهم در یک کیف کوچک قرار دهید تا خطر به سرقت رفتن و گم شدن آن به حداقل برسد.

  1. ارز عراقی یا پول ایرانی

اگرچه موکب های متنوعی در سر راه شما به کربلا قرار دارند که می توانید انواع غذاها و نوشیدنی ها را در آن ها میل کنید، اما نباید فراموش کنید که برای پیاده روی اربعین نیاز به پول ایرانی و ارز عراقی نیز دارید. البته اکثر افراد ترجیح می دهند که پول ایرانی به همراه خودشان نداشته باشند. چون دردسر تبدیل کردن آن به ارز عراقی در سفر کمی زیاد است. بهتر است که به اندازه مورد نیاز خودتان دینار به همراه داشته باشید. در این صورت اگر ماشین کرایه کردید و یا نیاز به دریافت خدمات پزشکی داشتید، به اندازه کافی دینار عراقی خواهید داشت. دینار عراقی را در جایی قرار دهید که مطمئن شوید به سرقت نمی رود. چون متاسفانه در شلوغی پیاده روی بسیار موارد جیب بری و سرقت دیده شده است.

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

وسایل بهداشتی و شخصی برای اربعین

حال که مدارک مورد نیاز را برای پیاده روی اربعین آماده کردید، نوبت به آماده کردن وسایل بهداشتی برای سفر است. در پیاده روی اربعین، بیماری بسیار شایع است. به همین خاطر باید تا حد ممکن به دنبال وسایل شخصی در این سفر باشید. بنابراین، اگر می خواهید بدانید که برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است و حتما باید آن ها را به همراه خودتان داشته باشید، وسایل زیر را فراموش نکنید. دقت کنید که این وسایل را باید در کوله پشتی خودتان و دم دست قرار دهید. چون ممکن است به صورت ناگهانی یک حمام در راه پیدا کنید و بخواهید سریعا یک دوش کوتاه بگیرید.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳
  1. حوله مسافرتی برای پیاده روی اربعین

یکی دیگر از وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین حوله مسافرتی است. اما نه حوله بزرگی که فضای زیادی از کوله پشتی شما را اشغال کند. یک حوله کوچک مانند حوله مسافرتی و استخری پنبه ای یزدی برای سفر شما کفایت می کند. این حوله حجم بسیار کمی دارد و به خوبی می تواند بدن شما را خشک کند. به دلیل پنبه ای بودن این حوله مسافرتی، برای همه افراد حتی کودکان نیز مناسب است. از این رو می توانید به تعداد مورد نیاز از این حوله های مسافرتی استفاده کنید تا دیگر دغدغه خیس ماندن بدن خودتان را نداشته باشید.

  1. دستمال نخی

دستمال نخی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین است. ممکن است شما در طول سفر نیاز به تمیز کردن وسایل خودتان داشته باشید که در این صورت دستمال نخی برای شما انتخاب خوبی است. اما به غیر از کاربرد تمیزکاری، دستمال نخی 50 در 70، برای خشک کردن پوست صورت بعد از شستشو، خشک کردن عرق روی بدن و بسیاری از این موارد قابل استفاده است. کاربردهای این دستمال نخی به قدری زیاد است که توصیه می کنیم حداقل 2 الی 3 عدد از آن ها را در گوشه کوله پشتی خودتان جا بدهی. سایز کوچک این دستمال ها باعث شده تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

  1. شامپو یا صابون

فرقی نمی کند که شامپو به همراه خودتان داشته باشید یا صابون. فقط باید حداقل یکی از این وسایل را برای شستشوی بدن و دست های خودتان به همراه داشته باشید. یک شامپوی کوچک برای پیاده روی اربعین کفایت می کند. چون شما عملا زمان زیادی برای اینکه بدن خودتان را با صابون و لیف و ... بشویید، نخواهید داشت. همین که موهای خودتان را شامپو بزنید و کمی به بدن خودتان آب بریزید، کافیست. پس حتما یک شامپوی کوچک یا صابون همراه داشته باشید و آن را در کنار حوله مسافرتی قرار دهید.

وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین

  1. خمیر دندان و مسواک

ممکن است پیاده روی اربعین برای شما بیشتر از 7 الی 10 روز طول بکشد. قرار نیست که در این سفر به دندان ها و سلامت دهان خودتان توجه نکنید. به خصوص اینکه با این کار صدمه زیادی به سلامت بدن خودتان وارد خواهید کرد. پس حتما یک خمیر دندان و مسواک کوچک به همراه خودتان داشته باشید و حداقل شب ها قبل از خواب مسواک بزنید. نگران اینکه جایی را برای مسواک زدن پیدا نکنید، نباشید. چون معمولا در اکثر موکب هایی که می خوابید، یک سرویس بهداشتی برای مسواک زدن وجود دارد.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳
  1. ضد آفتاب برای پیاده روی اربعین

یکی دیگر از وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین که توصیه می کنیم هم خانم ها و هم آقایان آن را به همراه داشته باشند، ضد آفتاب است. تا چندین سال آینده، پیاده روی اربعین در تابستان است. گرمای هوای کربلا از یک طرف شما را اذیت می کند، از یک طرف دیگر آفتاب سوزان و مستقیم کربلا نیز باعث صدمه به پوست شما می شود. پس اگر می خواهید بدانید برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ باید بگوییم که ضد آفتاب های مناسب با SPF 60را در وسایل خودتان قرار دهید. هر روز ضد آفتاب بزنید و پیاده روی خودتان را شروع کنید. ضد آفتاب باید هر 2 ساعت یکبار تمدید شود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی دست های خودتان، حتما از ضد آفتاب روی دست های خود استفاده کنید. در نهایت فراموش نکنید که برای کودکان و نوزادان خود نیز ضد آفتاب مناسب به همراه داشته باشید.

  1. دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی دیگر از لوازم بهداشتی ضروری برای پیاده روی اربعین است. حتما در جیب و کوله پشتی خودتان به مقدار کافی دستمال کاغذی قرار دهید. ممکن است در طول راه نتوانید به سرویس بهداشتی بروید که آب دارد. در چنین شرایطی باید خودتان را با دستمال کاغذی خشک کنید. خلاصه بگوییم که این وسیله جزء وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین است و حتما آن را به همراه داشته باشید.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ + وسایل خواب و استراحت

وسایل خواب و استراحت برای پیاده روی اربعین

باید بدانید که برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است و مطابق با آن وسایل خود را جمع کنید. برای اینکه بتوانید در طول چند شبانه روزی در فضای کربلا پیاده روی کنید، نیاز به خواب کافی و خوب خواهید داشت. با توجه به شلوغی کربلا در این ایام، حتی بسیاری از موکب ها پر می شوند. ممکن است آقایان بتوانند کنار موکب ها و یا جاده استراحت کنند. اما خانم ها نیاز به یک فضای سرپوشیده برای خواب و استراحت دارند. در هر صورت به همراه داشتن وسایل خواب و استراحت برای پیاده روی اربعین بسیار مهم است؛ اما باید به خاطر داشته باشید که این وسایل نباید کوله پشتی شما را سنگین کنند یا اینکه جای زیادی بگیرند. در حد دو وسیله زیر برای پیاده روی اربعین کافیست.

  1. روانداز نخی و تابستانه

یکی از وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین برای خانم ها، روانداز نخی و تابستانه است. اگر در موکب بخوابید یا در کنار جاده به همراه همسر و خانواده خودتان، حتما به یک روانداز نیاز خواهید داشت. روانداز هم برای جلوگیری از گزش پشه ها مناسب است، هم اینکه احساس راحتی بیشتری به شما برای خواب خواهد داد. از طرفی شما نیازی به یک پتو جهت استراحت نخواهید داشت. همینکه که یک روانداز نازک روی بدن شما را بپوشاند، کافیست. شمد نخی یزدی روانداز تابستانه می تواند به عنوان یک روانداز نخی و تابستان خریداری شود. این روانداز در طرح چهارخانه و سایز 160 در 240 تولید شده است و به خوبی برای یک نفر تا دو نفر پاسخگوست.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳
  1. زیرانداز مناسب پیاده روی اربعین

ممکن است برای خواب در حین پیاده روی اربعین جای مناسب و تمیزی پیدا نکنید. حتی برخی از افراد مجبور می شوند که کنار جاده و یا در حیاط موکب ها استراحت کنند. در این صورت نیاز به یک زیر انداز کوچک و جمع و جور برای استراحت خواهید داشت. بنابراین، علاوه بر روانداز نخی، یک زیرانداز مناسب نیز به همراه خودتان داشته باشید. در این صورت حتی می توانید در کف موکب ها نیز زیرانداز را پهن کرده و احساس راحتی بیشتری در حین خواب داشته باشید. به همراه داشتن زیر انداز مناسب به ویژه برای زمانی که با بچه به کربلا سفر می کنید، اهمیت زیادی خواهد داشت.

وسایل پیاده روی اربعین

انواع خوراکی ضروری برای پیاده روی اربعین

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ آیا نیاز به بردن غذا و خوراکی داریم؟ خلاصه بگوییم که نیازی نیست خوراکی های زیادی را برای پیاده روی اربعین به همراه داشته باشید. چون در اکثر موکب ها، غذاهای مختلف سرو می شوند. اما اگر بیمار هستید یا با بچه به کربلا سفر می کنید، شرایط فرق می کند. در چنین شرایطی حتما خوراکی های ضروری را برای پیاده روی اربعین به همراه داشته باشید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. نان خشکه

یکی از وسایل پیاده روی اربعین که شاید چندان هم ضروری به نظر نرسد، نان خشکه است. نان خشکه جزء خوراکی هایی است که جای زیادی نمی گیرد، خراب نمی شود و در عین حال سالم است. اگر در راه پیاده روی نتوانید غذای مناسبی پیدا کنید، با چند تکه نان خشکه خودتان را سیر خواهید کرد. به همراه داشتن نان خشکه برای افرادی که با افراد مسن یا بچه به کربلا می روند، اهمیت بیشتری دارد.

  1. داروهای ضروری

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳

اگر بیمار هستید و از بیماری های زمینه ای مختلف رنج می برید، باید حتما داروهای خودتان را به همراه داشته باشید. حتی توصیه می کنیم که در چک لیست وسایل پیاده روی اربعین، حتما نام داروهای ضروری خودتان را بنویسید تا قبل از رفتن یکبار آن ها را چک کنید. به غیر از داروهای ضروری، بهتر است که داروهای معمول مانند استامینوفن ساده، سرماخوردگی و ... را نیز به همراه داشته باشید. البته قبل از اینکه داروهای مختلف را در کوله پشتی قرار دهید، مطمئن شوید که مشکلی برای عبور شما با این داروها از مرز وجود ندارد.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است با خودمان ببریم؟

  1. آب برای پیاده روی اربعین

آب برای پیاده روی اربعین به خصوص تا زمانی که هنوز از مرز رد نشده اید، یکی از لوازم ضروری و حیاتی است. سعی کنید که یک یا چند بطری آب کوچک در داخل کیف و کوله پشتی خودتان قرار دهید. ممکن است تا زمانی که از مرز رد می شوید، نیاز باشد که چند ساعتی را در گرما بمانید. تنها چیزی که در این شرایط شما را از گرمازدگی نجات می دهد، مقداری آب خنک است. بطری آب خودتان را دور نیندازید. چون ممکن است در طول پیاده روی نیاز باشد که آن را چندین بار پر کنید.

  1. خوراکی برای بچه ها

اگر قرار است با بچه ها به پیاده روی اربعین بروید، حتما باید به نیازهای کودکان نیز توجه داشته باشید. کودکان بیشتر از بزرگسالان میل به خوردن خوراکی های مختلف دارند. از طرفی ممکن است کودک شما قدرت خوردن غذاهای مختلف که در موکب ها سرو می شوند را نداشته باشد. پس اگر می پرسید برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است و بچه همراه خودتان دارید، ما به شما توصیه می کنیم چند خوراکی محبوب برای بچه ها را به همراه داشته باشید. البته خوراکی های سالم که باعث بیماری کودکان در این سفر نشوند. به طور مثال، آجیل، بیسکوئیت، کیک و ... برای بچه ها انتخاب خوبی اند.

وسایل برای پیاده روی اربعین با بچه

لباس مناسب برای پیاده روی اربعین

برای تکمیل پاسخ به سوال شما در مورد اینکه برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است، باید بگوییم که حتما لباس های مناسب را نیز به همراه خودتان داشته باشید. لباس های متنوعی برای پیاده روی اربعین نیاز نیستند. البته نباید فراموش کنید که شستشوی لباس در پیاده روی اربعین کمی سخت است. پس باید تا حد ممکن لباس هایی را به همراه داشته باشید که به راحتی بو نمی گیرند. در ادامه شما را با نکات مهم برای به همراه داشتن لباس مناسب پیاده روی اربعین آشنا می کنیم.

  1. کفش مناسب برای پیاده روی اربعین

کفش مناسب یکی دیگر از مهم ترین وسایل پیاده روی اربعین است. از همین ابتدا به شما بگوییم که اگر کفش مناسب برای پیاده روی اربعین انتخاب نکنید، تاول و درد بسیار زیادی در انتظار پاهای شما است! حتما از کفش های راحت برای پیاده روی استفاده کنید. کفش هایی که در حین حمایت از مفاصل شما، اجازه نمی دهند که به ساق پا آسیب وارد شود. عده ای از افراد به دنبال پوشیدن صندل و دمپایی برای پیاده روی هستند که اصلا توصیه نمی کنیم. چون تاثیری که پوشیدن کفش نامناسب در پاها و کمر شما دارد، بسیار منفی است!

  1. کلاه و عینک آفتابی

از جمله وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین که نباید آن ها را فراموش کنید، کلاه و عینک آفتابی هستند. کلاه یکی از وسایل مهم برای پیاده روی اربعین به ویژه برای آقایان است. کلاه های نقاب دار برای آقایان بهترین انتخاب هستند. خانم ها نیز می توانند از کلاه های نقاب دار زنانه استفاده کنند. عینک آفتابی مناسب نیز تاثیر زیادی نیز روی سلامت پوست شما دارد. برای اینکه از اذیت شدن چشمان خودتان جلوگیری کنید، حتما از عینک آفتابی مناسب استفاده نمایید.

کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳
  1. چفیه برای پیاده روی اربعین

یکی از لباس های ضروری که می تواند برای پیاده روی انتخاب خوبی باشد، چفیه است. چفیه یک تکه پارچه نخی خنک است که می توانید از آن برای پاک کردن عرق، زیبایی استایل و پوشش و همچنین به عنوان یک پارچه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید. چفیه های باکیفیت می توانند به خوبی از صورت و بدن شما در برابر آفتاب سوختگی و اشعه مضر آفتاب محافظت کنند.

برای اربعین چی ببریم؟

  1. لباس های ضروری برای خانم ها

خانم ها بیشتر از آقایان در معرض عفونت ادراری قرار دارند. متاسفانه عدم رعایت بهداشت در سرویس های بهداشتی باعث شده تا اکثر خانم ها پس از پیاده روی اربعین دچار مشکل و عفونت ادراری شوند. از این جهت مهم ترین وسایل و لباس های ضروری برای خانم ها را می توانیم شورت و لباس زیر بدانیم. حتما به همراه خودتان چندین عدد لباس زیر داشته باشید که حداقل هر روز آن را تعویض کنید. خانم ها می توانند چادرهای پوشیده بپوشند و دیگر زیر آن ها لباس نپوشند. با این حال به همراه داشتن تی شرت، جوراب و روسری اضافه مهم است.

  1. لباس های ضروری برای آقایان

آقایان باید حتما تی شرت اضافه به همراه داشته باشند. چرا که در اکثر مواقع گرمای هوا باعث عرق کردن بدن آقایان می شود و اگر آقایان لباس های مناسب نداشته باشند، مجبور هستند که این لباس ها را بپوشند و ساعت ها برای خشک شدن آن ها منتظر بمانند. آقایان نیز باید چند لباس زیر به همراه داشته باشند. اما نیازی به لباس های متعدد دیگر مانند شلوار لی و پارچه ای نیست.

پیاده روی اربعین و وسایل مورد نیاز آن

سایر وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

تا به اینجای مقاله به سوال بسیاری از شما در مورد اینکه برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است، پاسخ دادیم. اما ممکن است برخی از وسایل ضروری پیاده روی اربعین در لیست های فوق ذکر نشده باشند. به همین خاطر سایر وسایل ضروری که باید در چک لیست خودتان قرار دهید را در ادامه ذکر می کنیم.

  • گوشی و شارژر: می دانیم که همه شما گوشی به همراه خودتان دارید، اما ممکن است شارژر آن را فراموش کنید. برای ارتباط با سایر همسفریان و یا اعضای خانواده و دوستان، حتما باید گوشی خودتان را شارژ کنید. در اکثر موکب ها، برق برای شارژ کردن گوشی وجود دارد. پس از این جهت جای نگرانی نیست. فقط یک شارژر کوچک و جمع و جور همراه خودتان داشته باشید.
  • کتاب دعا و زیارت: پیاده روی اربعین فرصتی برای نزدیک شدن به خداوند است. پس اگر در گوشی تلفن خودتان دعا و زیارات مختلف ندارید، حتما به همراه خود کتاب زیارت، قرآن، تسبیح و مهر داشته باشید. در این صورت هر زمانی که احساس نیاز به ارتباط با خدا کردید، می توانید دست به کار شوید.
  • نخ و سوزن: ممکن است در طول پیاده روی اربعین بند کوله پشتی شما پاره شود یا اینکه لباس های شما دچار پارگی و مشکل شوند. در چنین شرایطی باید حتما از نخ و سوزن به همراه خودتان داشته باشید. یک نخ و سوزن کوچک فضای زیادی را در کوله پشتی شما نمی گیرد. اما جزء وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین است.
  • پودر شوینده: ممکن است در طول سفر مجبور شوید که لباس های خودتان و همسفریان را بشویید. در چنین شرایطی نیاز به پودر شوینده خواهید داشت. البته اگر به اندازه کافی شامپو همراه داشته باشید، با همان شامپو نیز می توانید شستشوی لباس ها را انجام دهید.
کلیک کنید: خرید پکیج لوازم پیاده روی اربعین ۱۴۰۳
  • ضد عفونی کننده: ممکن است در طول پیاده روی اربعین، دسترسی مناسبی به آب و شوینده های مختلف نداشته باشید. در چنین شرایطی، ضد عفونی کننده ها می توانند به داد شما برسند. یک اسپری الکل یا ژل ضد عفونی کننده به همراه خودتان داشته باشید. در این صورت هر زمانی که می خواستید غذا بخورید و به آب برای شستشوی دست ها دسترسی نداشتید، می توانید از این ضد عفونی کننده ها استفاده کنید.
  • پلاستیک: پلاستیک و کیسه های مختلف جزء وسایل ضروری برای پیاده روی اربعین محسوب می شوند. حتما یک پلاستیک بزرگ برای قرار دادن کفش های خودتان به همراه داشته باشید. چون رها کردن کفش در بیرون از موکب چندان عاقلانه نیست. همچنین چند پلاستیک فریزر در کوله پشتی خود قرار دهید تا اگر نیاز شد از آن ها استفاده نمایید.
  • ماسک: هنوز هم بیماری های ویروسی در کربلا و عراق زیاد هستند. با وجود اینکه کرونا تا حد زیادی ریشه کن شده است، اما نباید انتظار داشته باشید که شما در معرض ابتلا به هیچ بیماری دیگری نباشید! بنابراین، برای جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری های ویروسی، بهتر است که در مکان های شلوغ، مشکوک و درمانگاه ها، ماسک بزنید. پس حتما چند عدد ماسک تمیز در کوله پشتی خودتان قرار دهید.
  • شانه و برس: ممکن است بتوانید شب ها کمی موهای خودتان را شانه بزنید. برای جلوگیری از گره خوردن موها و همچنین رعایت بهداشت، حتما شانه و برس اختصاصی خودتان را به همراه داشته باشید.

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ + لیست وسایل مورد نیاز

چقدر وسیله برای پیاده روی اربعین برداریم؟

اینکه برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است و باید چقدر وسیله همراه خودتان داشته باشید، بستگی به نظر شخصی و تجربه شما نیز دارد. برخی از افراد به دلیل اینکه به تنهایی سفر می کنند، نیازی به برداشتن خوراکی، وسایل بچه و ... ندارند. همین که یک زیرانداز، حوله و لباس برای خودشان بردارند کافیست. اما افرادی که با بچه و یا افراد مسن به سفر می روند، به ناچار باید حتما وسایل بیشتری را برای پیاده روی اربعین به همراه خودشان داشته باشند.

خلاصه بگوییم که برداشتن وسایل زیاد در پیاده روی اربعین اصلا عاقلانه نیست. چون تجربه ثابت کرده اکثر این وسایل استفاده نمی شوند و فقط بار اضافه برای شما به همراه دارند. در حدی که چند روز در کربلا بمانید، با خودتان وسیله به همراه داشته باشید. هوای کربلا بسیار گرم است. پس نیازی به برداشتن لباس های متعدد نیست. اگر لباس کم آوردید، می توانید آن ها را بشویید و پس از خشک شدن بپوشید.

سفر اربعین چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

سخن پایانی

برای پیاده روی اربعین چه چیزهایی لازم است؟ چقدر وسیله همراه خودمان ببریم؟ در این مقاله به لیست وسایل سفر پیاده روی اربعین اشاره کردیم. هر یک از وسایل ذکر شده در این مقاله برای پیاده روی اربعین مورد نیاز هستند. اما ضرورتی ندارد که همه افراد آن ها را به همراه داشته باشند. به طور مثال داروهای ضروری فقط برای افرادی که بیمار هستند، ضرورت دارند. یا اینکه اگر کودک به همراه خودتان ندارید، نیازی به برداشتن خوراکی های مختلف برای آن ها نیست. فقط باید به برداشتن وسایل ضروری مانند زیرانداز، روانداز، دستمال نخی، چفیه، مدارک هویتی و ... دقت داشته باشید. حتما یک چک لیست از وسایل ضروری برای خودتان تهیه کنید تا قبل از بستن بار سفر، یک بار وسایل موجود در کوله پشتی خودتان را چک کنید و بعد به سفر بروید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!